نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1978
-
الف
+

کرونا و نابودی رویاها در بالیوود

ویروس کرونا و تعطیلی سینماهای هند، صنعت گران فلم در این کشور را نگران کرده است.

به گزارش آی فیلم 2، فراگیر شدن ویروس کرونا در سراسر جهان، سالون های سینما را به تعطیلی کشاند و فعالان این عرصه را خانه نشین کرد.

صنعت فلم هند یا بالیوود هم با تعطیلی سینماها با رکودی بی‌سابقه مواجه است و عبور از این بحران زمان بسیاری را میطلبد.

بالیوود که اخیرا دو ستاره بزرگ خود از جمله «عرفان خان» و «ریشی کاپور» را از دست داده، صنعت گران سینمای هند را شوکه کرده است. 

تحلیل گران سینمای هند معتقدند که تا سال آینده فلمی در هند تولید نخواهد شد و فلم‌های پر مصرف و در مکان‌های خارج از هند ساخته نخواهند شد. 

طبق آمار صنعت گران سینما هند، بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ سینما و سالون تیاتر بسته شده‌اند و احتمال دارد این تعطیلی تا چند ماه آینده ادامه یابد. نگرانی از شیوع ویروس کرونا، مردم را از سالون‌های سینما دور نگاه خواهد داشت.

هند که سالانه بیش از یک هزار و ۲۰۰ فلم سینمایی تولید می‌کند با قرنطینه سراسری و شیوع کرونا حداقل به صنعت سینمای این کشور۱۳۰ میلیون دالر آسیب وارد شده است.

ایرنا نوشت: همچنین شیوع ویروس کرونا سهام شرکت‌های سینمایی مانند «پی وی آر» و «آینووکس» را که دارای بزرگ‌ترین زنجیره سالون‌های سینما در هند هستند را تا ۴۰ درصد کاهش داده است. 

به گفته کارشناسان حداقل ۲ سال طول خواهد کشید تا بالیوود بتواند از بحران کرونا عبور کرده و پروژه‌های خود را بار دیگر آغاز کند. این امر دهها هزار شغل وابسته به این صنعت را با خطر مواجه ساخته است. 

ع ا

نظر شما
ارسال نظر